mindfulness nijverdalDe Vertraging
Harriet Kuipers
Nijverdal
Website: http://www.devertraging.org/

Direct contact


De basistraining Mindfulness (MBSR) bestaat uit acht sessies van 2,5 uur plus een stiltedag. Ook ga je zelf thuis aan de slag met oefenen. Je krijgt hiervoor cd’s en een werkboek mee. De training beslaat circa 8 weken: een periode die goed te overzien is en toch voldoende voor een grondige kennismaking.

Leren door te doen

Mindfulnesstraining is geen theoretische, maar een praktische training. Je leert vooral door te doen. Onderdelen die aan bod komen zijn:
– Begeleide aandacht- en concentratieoefeningen
– Bewegen met aandacht
– Mindfulness oefeningen om toe te passen in het dagelijks leven
– Achtergrondinformatie over stress, keuzes maken, omgaan met
grenzen en communicatie.

De oefeningen worden gedaan met respect voor je grenzen. In de training wordt uitgebreid de tijd genomen om jouw ervaringen met de oefeningen te bespreken. Door nauwkeurig naar ervaringen te kijken, wordt oplettendheid gescherpt.

Oefening baart kunst

In mindfulnesstraining staat het leren van vaardigheden centraal, en dat vergt oefening. Je haalt het maximale uit de training als je ook thuis dagelijks oefent. Als richtlijn geldt een tijdsinvestering van 1 uur per dag. Na de training heb je voldoende geleerd om zelfstandig verder te gaan en bepaal je zelf hoe vaak en hoe veel je oefent.

Voorgesprek mindfulness Nijverdal

Meedoen aan de mindfulnesstraining betekent een uitdaging aangaan! Tijdens het voorgesprek met de trainer verken je gezamenlijk of de training geschikt voor je is en aansluit bij je verwachtingen. Dit vrijblijvende gesprek geeft jou de gelegenheid om meer informatie over de training te krijgen, vragen te stellen en kennis te maken met de trainer.

Doelgroep

Mindfulnesstraining is voor iedereen die een investering wil doen in de kwaliteit van zijn leven en bereid is op een nieuwe manier naar zijn automatismen en patronen te kijken. Mindfulnesstraining is niet alleen bedoeld voor mensen met klachten. Voor de meesten van ons geldt dat wij grote delen van de dag op de automatische piloot functioneren. Mindfulness geeft je meer vrijheid in je handelen en laat je met humor en mildheid naar jezelf kijken.

Mindfulnesstraining is zinvol wanneer je:

beter wil leren omgaan met stress, privé of op je werk
minder met je gedachten wil bezig zijn (piekeren)
beter wil leren omgaan met moeilijke emoties
op een actieve manier een bijdrage wil leveren aan je gezondheid
anders wil leren omgaan met chronische pijnklachten
last hebt van slaapproblemen, oververmoeidheid of gebrek aan concentratie
lekkerder in je vel wilt komen te zitten.

Je hoeft niet aan speciale voorwaarden te voldoen. Wel kunnen er omstandigheden zijn waardoor de training (tijdelijk) niet bij je past. In het voorgesprek verkennen we gezamenlijk of de training op dit moment iets voor jou kan betekenen.

Kijk hier voor ervaringen van deelnemers aan de training.